CEWE Fotolab

Cestuj s CEWE – Olomouc a Ostrava

Ostrava a Olomouc, kdo by tyhle města neznal, že? Na naší cestě jsme zabrouzdali i tam, pojďte se s námi podívat, na co tam určitě nesmíte zapomenout.

V souvislosti s těmito dvěmi městy nás napadá mnohé.  S Ostravou by si každý asi lehce spojil těžební průmysl nebo třeba letní festivaly. Beats for love a Colours of Ostrava tam barví oblohu reflektory již několik let. Olomouc zase nabízí Olomoucké tvarůžky nebo Orloj, který můžete vidět na náměstí. My navštívili obě místa a teď vám o nich něco málo napíšeme.

Cestuj s CEWE- Ostrava

Ostrava a ubytování na kolejích

První nás čekala Ostrava. Táhli jsme se tam šíleně dlouho, protože z Dolní Moravy na ten směr byly samé kolony. Silnice se letos předělávají v obrovském měřítku, takže to asi není ani překvapující. Každopádně dojeli jsme bez potíží a ubytovali se v Kampus place.

Už z toho názvu jsme pochopili, že to jsou koleje pro studenty a přes léto se z toho dělá hotel. Trochu jsme se toho báli, ale když jsme tam přijeli, dostali jsme asi zatím ten nejhezčí pokoj. Celé to místo bylo moderní, čisté a krásně útulné. Byli jsme nadšení. Jelikož jsme dorazili večer, zalehli jsme zrovna do postelí. Pokud ale budete někdy v Ostravě a nebudete chtít jít brzy spát, zajděte do ulice Stodolní. Tam to žije každý den, takže o zábavu třeba s partou přátel postraráno.

Dolní oblast Vítkovice

Druhý den jsme ráno sbalili a popojeli do Dolní oblasti Vítkovice. Areál leží skoro v centru Ostravy, tudíž to není žádná zajížďka. Toto místo, bývalé železárny, bylo před lety prohlášeno za národní kulturní památku. Ve svých letech Dolní oblast Vítkovice fungovala jako černouhelný důl, výrobna koksu a fungoval zde i vysokopecní provoz. Bylo to opravdu významné místo.

V dnešní době se zde dělají právě už výše zmíněné festivaly a celoroční průvodcované prohlídky. Objekt si však můžete projít i samy, ale na některá místa se dostanete pouze s průvodcem. My si to prošli bez prohlídky, abychom mohli pohodlně fotit a natáčet.

Cestuj s CEWE- Ostrava

Celý areál na nás působil hodně ponuře. On totiž je ponurý. Ta architektura je opravdu hodně strará a je to asi i lehce depresivní místo, ale má to své kouzlo. Z pohledu fotografky se mi to vzhledově dost líbilo, uměla jsem si tam představit nespočet portrétů, protože jestli je něco fakt fotogenické tak právě Dolní oblast Vítkovice. Ve finále jsme z toho byli docela nadšení a nasbírali jsme tam fakt spoustu inspirace.

Cestuj s CEWE- Stezka v oblacíchČtěte také: Cestuj s CEWE – Dolní Morava

Cesta do Olomouce

Z Ostravy jsme se vydali do Olomouce. Když jsme se ubytovali, ještě ten den večer jsem zašla do fitka. Normálně bych to sem nepsala, ale tohle nebylo jen tak nějaké obyčejné fitko. Možná vám něco říká značka Nutrend, která vyrábí různé doplňky stravy například… A tohle byl přímo Nutrend World. Jedno z největších fitnescenter v Česku. Pokud cvičíte, najdete si tady svůj svět a nebudete chtít už nic jiného, tak bacha na to.

Cestuj s CEWE- Ostrava Nutrend World

A Olomouc mě neuchvátila pouze fitkem. Celá je totiž krásná! Olomoucké náměstí je takové hezké a čisté. Moc mi to připomínalo náměstí v Hradci Králové, kde to úplně miluju!

Cestuj s CEWE- Olomouc

Kousíček od náměstí jsme objevili botanickou zahradu, kde se dá krásně odpočinout na lavičkách mezi lány barevných květin, to se nám moc líbilo. Chvíli jsme tam seděli a užívali si klidu, než jsme se přesunuli na jídlo do Šantovky, což je místní obchoďák. Potřebovali jsme koupit ještě pár věcí, takže se nám to celkem hodilo.

Koupání a relax kousek od Olomouce

TIP: Pokud se budete chtít osvěžit v horkých dnech někde poblíž Olomouce, rozhodně se vydejte na Molo no.1 v Náklu. Je to kousíček autem.

My se tam rozhodli podívat celkem unáhleně a nakonec jsme tam i přespali, protože se nám tam moc líbilo. Je tam totiž písák s průzračnou vodou a bar, který vám nabídne cokoliv si zamanete! Sešli jsme se tam s přáteli, kteří Olomouc a její okolí dobře znají. Hned po tom co jsme si dali match v plážovém volejbale nás vzali na večeři do osmnáctého patra výškové budovy. OSMNÁCTÉHO! Byla to vcelku klasická čínská restaurace, ale ten výhled a celkově to místo? To bylo tak neobyčejné! Podnik najdete v budově hned naproti hlavnímu nádraží v Olomouci a nebojte, nebudete muset sahat ani hluboko do kapsy. 🙂

Cestuj s CEWE- Olomouc

Po skvělém jídle jsme se přemístili zpět do Nákla, přespali a ráno? Ráno jsme se prošli po pláži jako u moře, což bylo naprosto skvostné.

No a vyrazili jsme dál. Mířili jsme na Zámek Lešná ve Zlíně, ale o tom zase v dalším článku!

Pokud vás naše cesta zajímá a baví, určitě dál sledujte profil @cewe.cz na instagramu! Tam najdete aktuální dění projektu. 🙂