CEWE Fotolab
recenze Sigma 35mm f/1.4 DG HSM ART

Sigma 35mm f/1.4 DG HSM ART: UŽIVATELSKÁ RECENZE

Sigma 35mm f/1.4 DG HSM ART je jedním z nejoblíbenějších světelných objektivů pro fotoaparáty Nikon, Canon a Sony. Sám ji vlastním 2 roky a je mým nejoblíbenějším širokoúhlým ohniskem. Proto jsem se rozhodl sepsat menší hodnocení, které může pomoci ostatním fotografům při výběru.

recenze Sigma 35mm f/1.4 DG HSM ART

Představení

Objektivy Sigma řady ART jsou známé špičkovou obrazovou kvalitou za relativně nízkou pořizovací cenu. Sigma 35mm ART má díky ohnisku 35mm velmi široké využití. Objektiv je ideální jako základní širokoúhlé ohnisko pro reportážní fotografii – například fotografování svateb, kde v interiéru není dostatek přirozeného světla. V tomto případě každý fotograf ocení světelnost f/1.4, díky které není třeba dosvicovat externím bleskem a zachytíme tak atmosféru s přirozeným osvětlením.  Sigma ART 35mm f1.4U ohniska 35mm navíc nedochází ke zkreslení obrazu, jako je tomu u širších ohnisek na okrajích snímku. Objektiv je také vhodný na portrétní fotografii (ačkoliv za „typické“ portrétní objektivy jsou běžně považovaná spíše ohniska od 50mm výš).

Nikkor 8–15mmČtěte také: Portrét rybím okem? Nebojte se porušovat pravidla!

Díky vysoké světelnosti f/1.4 můžeme pracovat s nízkou hloubkou ostrosti, která u portrétu oddělí fotografovaný objekt od pozadí a zároveň na širší ohnisko 35mm zachytíme fotografovaný objekt s prostředím, které samotnému portrétu dodává určitou atmosféru.  Sigma ART 35mm f1.4

Technické specifikace

Optická soustava se skláda z 13 členů v 11 skupinách. Minimální zaostrovačí vzdálenost je příjemných 30 cm, a proto se dá objektiv okrajově využít i na focení detailů. Sigma ART 35mm f1.4

Jak se s „pětatřicítkou“ fotí?

Jak už bylo zmíněno, objektiv vyniká špičkovou obrazovou kvalitou, a to i na otevřenou clonu f/1.4. Většina objektivů s takto vysokou světelností při plně otevřené cloně trpí optickými vadami jako např. chromatická aberace nebo neostrost objektivu, a proto je třeba přiclonit, abychom tyto vady eliminovali. U Sigmy 35mm ART to tak není. Můžeme bez problému fotografovat na nejnižší clonu s čistým svědomím, že snímky budou perfektně ostré.

Objektiv perfektně pracuje s protisvěltem. Na otevřenou clonu se krásně prokreslí stíny bez použití přídavného blesku. Při fotografování na clonu f/1.4 se projevuje poměrně výrazná vinětace, která se dá eliminovat vložením profilu objektivu v posprodukci, fotíme-li ve rofmátu RAW. Sigma ART 35mm f1.4Ostření je tiché a pomerně rychlé, ne však tak rychlé jako u konkurečních objektivů Canon řady L. Přesnost ostření je diskutabilní a vysoce závisí na těle fotoaparátu, na kterém je objektiv nasazen. V kombinaci s Full Frame tělem Canon EOS 6D se fotograf může spolehnout pouze na střední křížový bod. Ostatní body jsou nepřesné a pomalější. Správně zaostřená fotografie je tak každá druhá. Další nevýhodou je u poloviny objektivů špatně zkalibrovaný autofocus – tedy front focus/back focus. Tento jev se vyskytuje nejen u produktové řady Sigma ART, ale také u řady Contemporary a Sport. Pro tuto „vadu“ Sigma nabízí USB dock, který propojí objektiv s počítačem a fotograf si pomocí programu přesně seřídí front a back focus. Považuji to jednak za nevýhodu, protože je fotograf nucen si dokoupit USB dock, ale jednak také za výhodu, protože máme v ruce přesně seřízený objektiv, na který se můžeme spolehnout. Micro adjustment, tedy seřízení objektivu v těle fotoaparátu tuhle vadu nikdy dokonale nevyřeší.Recenze Sigma ART 35mm f1.4

Závěr

Objektiv jsem si na první dojem oblíbil, protože jednak vyniká perfektní kresbou již od nejnižšího clonového čísla, a také protože se ideálně doplňuje s ohnisky dalších světelných objektivů z řady Sigma ART 50mm85mm. Objektiv bych určitě doporučil například svatebním fotografům, ale i nadšeným amatérům, kteří přemýšlí nad přechodem ze zoomového objektivu na pevná ohniska. Objektiv ve své třídě v podstatě nemá konkurenci. Lepší výsledky má pouze Canon 35mm 1.4 L II, který je na trhu za více než dvojnásobek ceny této Sigmy.Recenze Sigma ART 35mm f1.4

Sigma ART 35mm f/1.4

9.3

Optická kvalita