CEWE Fotolab
Focení architektury

Fotografování architektury s ultraširokoúhlým objektivem

Ultarširokoúhlý objektiv je jedním z nejčastějších nástrojů fotografů krajiny a architekruty. Fotograf Mike Will vysvětluje, jak k zachycení úchvatné architektury nočního města využívá ultraširokoúhlý objektiv.

„Využití ultraširokoúhlého objektivu podle mě není podvádění,“ vysvětluje Mike Will. Tento fotograf má na Instagramu spoustu příznivců díky svým nočním snímkům budov a architektury po celém světě, které často používá jako pozadí pro působivé portréty.Focení architektury

„Během svých začátků jsem měl jen 35mm objektiv,” říká. „A naučil jsem se, jak všechno fotit pouze s tímto jedním objektivem. Myslím, že jsem díky tomu, že jsem od začátku pracoval s touto ohniskovou vzdáleností, získal dobré povědomí o tom, jaký objektiv a jakou ohniskovou vzdálenost pro konkrétní scénu použít.“

Čtěte také na blogu:

TOP 10 OBJEKTIVŮ PRO SONY FULL FRAME BEZZRCADLOVKY

SVĚTELNOST OBJEKTIVU, PROČ JE DŮLEŽITÁ?

Je zcela zjevné, proč jsou ultraširokoúhlé objektivy jako Sony FE 12-24 mm f/2,8 GM tak oblíbené. Jejich zorné pole umožňuje fotografům v plné šíři zachytit ohromnou rozlohu scény, kterou mají před sebou, a zdůraznit objekty přímo před objektivem, jelikož se pozadí ztrácí do úběžníku záběru. Dají se tedy využít k pořizování nádherných fotografií, které zachytí veškeré naše dojmy z daného místa.

Focení architekturyMike jednu takovou příležitost dostal počátkem letošního roku na Times Square v New Yorku. Když se podíval nahoru a rozhlédl se po budovách a neonech, které se kolem něho tyčily, okamžitě věděl, jaký objektiv a jakou ohniskovou vzdálenost je třeba použít, aby v plné šíři zachytil, co vidí a vnímá. „Když fotím město, mám obvykle na svém fotoaparátu Sony Alpha 7R III 12-24mm objektiv se zoomem. Fotografii Times Square jsem udělal s objektivem Sony FE 12-24 mm f/4 G, nedávno jsem si ale pořídil nový objektiv 12-24 mm f/2,8 G Master. Když jsem se podíval přes elektronický hledáček (EVF) s objektivem nastaveným na 12 mm, všiml jsem si, že všechny ty linie budovy směřují přímo k semaforu ve středu záběru. Tahle fotografie byla jedním z nejlepších snímků, jaké jsem letos pořídil,” vzpomíná.

Focení architekturyMoc přeměnit scénu z něčeho všedního na něco mimořádného nezískáte jen tak. Aby si mohl vytvořit svůj vlastní pohled na svět, musí fotograf ultraširokoúhlý objektiv používat chytře. Mike má k dispozici brašnu plnou objektivů, které používá podle toho, co zrovna fotí. „Souhlasím, že ultraširokoúhlé objektivy by se neměly používat pořád. Jde o to, abyste věděli, kdy je použít, a kdy je nechat v brašně“.

Mike je ambasadorem Sony Europe Imaging a jeho další práce jsou k vidění na webové stránce www.sony.cz/alphauniverse.

Přidat komentář