Stav objednávky
Informace
Zákaznická linka
+420272071200

Compliance

Naše podnikání tradičně provádíme v souladu s vnitrostátními a mezinárodními zákony a obecně uznávanými etickými zásadami. Posláním chceme ilustrovat naši firemní kulturu, která se vyznačuje poctivostí, důvěryhodností a odpovědností.

Dosažení cíle s poctivostí, důvěrou a spolehlivostí

Naše skupina CEWE je předním poskytovatelem fotoslužeb a technologickým lídrem v oblasti průmyslového zušlechťování fotografií v Evropě. Naším cílem je tuto vedoucí pozici obhájit a rozšířit. Chceme toho dosáhnout výhradně výkonností, poctivostí a korektním obchodem. V centru našeho jednání je orientace na zákazníka, kvalita našich výrobků, maximální inovační síla a dobrá pověst naší skupiny společností. Naše pověst je nezbytným základem úspěšné konkurence. Skupina CEWE jako společnost jedná odpovědně, strategicky a s vědomím nákladů nyní i v budoucnu. Přikládá velký význam tomu, aby zaujala kvalifikovanými zaměstnanci a vysoce kvalitními výrobky. K tomu patří i důsledné udržení našich zaměstnanců, kteří nesou odpovědnost i ve svém soukromém životě. Každý k tomu zásadně přispívá. Dbáme na spravedlivé pracovní prostředí; naši zaměstnanci jsou naším nejdůležitějším aktivem.

Podnikatelský duch a porozumění vedení

Naše firemní kultura se vyznačuje partnerstvím a respektem k jednotlivci. Dobře informovaní a motivovaní zaměstnanci, kteří se ztotožňují se společností a jejími základními hodnotami, jsou zárukou kvality, efektivity, inovací a růstu. Naše partnerské chápání vedení je založeno na vzájemné důvěře, respektu ke každému jednotlivci a principu delegování odpovědnosti. V rámci skupiny existuje jasný závazek loajality zaměstnanců. Vedení, linioví manažeři i zaměstnanci jsou přesvědčeni, že rovnováha mezi pracovním a soukromým životem je žádoucí. Naši zaměstnanci mají co největší svobodu a v rámci svých povinností se podílejí na rozhodovacích procesech i na ekonomickém úspěchu společnosti. Společnosti v naší skupině řídí ředitelé a manažeři, kteří myslí a jednají jako podnikatelé. Těší se dalekosáhlé nezávislosti a nesou komplexní odpovědnost. V souladu s tím očekáváme, že se naši zaměstnanci ztotožní s našimi cíli a budou loajální k zájmům společnosti jako celku.

Obchodní partneři a konkurence

Vztahy s našimi obchodními partnery se vyznačují důvěrou a férovostí a jsou založeny na čestnosti a spolehlivosti. Jsme spolehlivými partnery a očekáváme, že ve všech aspektech podnikání budou dodržovány platné zákony a předpisy. Nepřipouštíme proto žádné jednání, které by zpochybňovalo naši bezúhonnost nebo ji ohrožovalo. Zavazujeme se k férové soutěži a zaměřujeme se na inovativní kvalitu a výkon. Odmítáme nezákonné dohody nebo fingované nabídky. Z toho vyplývá, že nechceme získávat zakázky poskytováním nebo nabízením neoprávněných výhod.

Podniková a společenská odpovědnost

Naši akcionáři vnímají vlastnictví také jako závazek vůči společnosti. Vnímají, že společnost je v tržním hospodářství legitimizována tím, že přispívá společnosti. Naše skupina společností a její zaměstnanci dodržují zákony. Vždy se chovají odpovědně jak uvnitř, tak navenek a řídí se etickými zásadami. Těmi jsou zejména čestnost, integrita, loajalita, spravedlnost, tolerance a otevřenost. Zejména se snažíme chránit naše zaměstnance a životní prostředí a tento závazek naplňujeme prostřednictvím trvalé udržitelnosti. To zahrnuje také společenskou odpovědnost společnosti a dodržování nejvyšších etických standardů. To se projevuje i v našem striktním odmítání výrobků vyrobených za použití dětské práce.

Závazky

Naše obchodní zásady podléhají neustálému procesu kritického hodnocení a dalšího rozvoje. Od všech zaměstnanců očekáváme, že se s těmito cíli a základními hodnotami ztotožní a budou podle nich vždy jednat. Vedoucí pracovníci mají mimořádnou odpovědnost a zvláštní funkci vzoru.

Transparentní a odpovědné řízení

Tento kodex je závaznou směrnicí pro všechny zaměstnance společnosti a všech dceřiných společností. Pokud vnitrostátní právní předpisy stanoví pro zahraniční dceřiné společnosti přísnější pravidla, mají tato přednost.

Kodex vychází z našich etických hodnot a na nich založených obchodních zásad, které se vyznačují poctivostí a loajalitou. Jako poctiví podnikatelé se zavazujeme dodržovat nejvyšší etické standardy. Vůči našim zákazníkům máme velkou odpovědnost. Naši zákazníci i obchodní partneři nám mohou důvěřovat. Znamená to zejména, že vždy dodržujeme zákony, férově soutěžíme a jsme spolehlivými partnery. Jsme přesvědčeni, že jen tak lze zajistit dlouhodobou konkurenceschopnost, a tím i zaměstnanost a hospodářský úspěch.

Etický kodex nemůže a ani nechce upravovat vše. Obsahuje zásady a minimální standardy, které jsou stejně závazné pro všechny zaměstnance a musí být praktikovány. Chceme také povzbudit všechny, kteří u nás pracují, aby tyto zásady přijali za své.

Etický kodex slouží k implementaci našich zásad chování:

  • Naše jednání určuje bezúhonnost a zákonné chování.
  • Naše jednání se vyznačuje tím, že zajišťujeme a rozšiřujeme vedoucí postavení skupiny CEWE jako předního evropského poskytovatele fotografických služeb.
  • Naše obchodní vztahy jsou objektivní a bez nekalých metod.
  • Vyhýbáme se konfliktům mezi zájmy skupiny CEWE a soukromými zájmy.
  • S obchodními informacemi a obchodním tajemstvím zacházíme důvěrně.
  • Netolerujeme zneužívání vlastního postavení k osobnímu prospěchu, ve prospěch třetích osob nebo na úkor skupiny CEWE.

1. Zásady jednání se zaměstnanci, zákazníky a obchodními partnery

Společnost CEWE očekává, že se všemi zaměstnanci, zákazníky a obchodními partnery bude zacházeno spravedlivě a že budou respektována jejich práva a soukromí. Rozdílné zacházení na základě pohlaví, rasy, zdravotního postižení, původu, náboženství, věku nebo sexuální identity není přípustné.

Společnost netoleruje sexuální obtěžování. Netolerujeme ani tzv. šikanu. Patří sem zejména pomlouvání zaměstnance nebo jeho rodiny, šíření pomluv, vyhrožování, ponižování, urážky, obtěžování, nečestné nebo nedůstojné zacházení ze strany nadřízených nebo kolegů a záměrné zatajování informací potřebných pro práci. Postižené osoby mají právo být vyslechnuty a brány vážně kontaktními osobami, jako jsou nadřízení, závodní rada nebo personální oddělení.

2. Zamezení střetu zájmů

2.1 Zásady

Soukromé a obchodní zájmy musí být přísně odděleny. Obchodní vazby nebo kontakty nesmějí být využívány k osobnímu prospěchu nebo prospěchu třetí strany nebo vést k znevýhodnění společnosti. V případě možnosti nebo rizika střetu zájmů musí zaměstnanci v případě pochybností kontaktovat svého přímého nadřízeného. Musí požádat o radu a pomoc svého přímého nadřízeného, personální oddělení nebo pracovníka pro dodržování předpisů. Každý zaměstnanec se může v této věci obrátit také na podnikovou radu nebo ombudsmana. Aby se předešlo střetu zájmů mezi společností a soukromou sférou, měli by se zaměstnanci společnosti obecně zdržet angažování obchodních partnerů skupiny CEWE pro soukromé účely. Pokud by se následně ukázalo, že obchodní partner skupiny CEWE byl pověřen pro soukromé účely, je třeba tuto skutečnost neprodleně oznámit pracovníkovi odpovědnému za dodržování předpisů.

2.2 Střet zájmů z důvodu vedlejšího zaměstnání

Zaměstnanci společnosti CEWE jsou povinni nechat si schválit každé vedlejší zaměstnání personálním oddělením/představenstvem. Společnost CEWE odmítne nebo zruší schválení vedlejšího zaměstnání, pokud existují náznaky, že vedlejší zaměstnání může narušit plnění smluvních povinností a/nebo porušit zákonné nebo pracovněprávní povinnosti. Aby se předešlo střetu zájmů, není obecně povoleno vedlejší zaměstnání u konkurence nebo jiného obchodního partnera.

2.3 Střety zájmů z důvodu vlastnictví akcií

Významné podíly v jiných společnostech v přímém podnikatelském prostředí (včetně zejména konkurentů, zákazníků a dodavatelů) jsou povoleny pouze s výslovným písemným souhlasem představenstva společnosti CEWE. Významné finanční podíly blízkých rodinných příslušníků v konkurentovi, zákazníkovi nebo dodavateli musí být zveřejněny.

3. Nakládání s přijatými dary

Výrobci a dodavatelé musí být vybíráni výhradně na základě spravedlivé soutěže a s přihlédnutím ke kritériím ceny, kvality a vhodnosti jejich služeb. To platí i pro ostatní obchodní partnery a poskytovatele služeb. Zaměstnancům skupiny CEWE je zakázáno požadovat, nechat si slibovat nebo přijímat výhody od třetích stran, s nimiž skupina CEWE usiluje o navázání nebo udržování obchodních vztahů.

3.1 Dary nebo jiné výhody

Jinými výhodami jsou například finanční pobídky, poskytnutí předmětů k užívání zdarma nebo za sníženou cenu, slevy, pozvání na dovolenou nebo volné vstupenky na zvláštní akce. Zaměstnanci společnosti CEWE musí vždy odmítnout přijetí darů. Pokud to není ze zdvořilostních důvodů možné, musí být tyto dary neprodleně předány přímému nadřízenému, personálnímu oddělení nebo pracovníkovi odpovědnému za dodržování předpisů. Budou použity na věcné dary charitativním organizacím nebo aukce mezi zaměstnanci nebo na jiné firemní účely. Nabídka jiných darů musí být nahlášena odpovědnému přímému nadřízenému a zdokumentována. Odchylky od tohoto pravidla může ve výjimečných případech povolit vedení společnosti.

Přijímání hotovosti je bez výjimky zakázáno.

Soukromé cesty spojené s pracovní cestou nebo služební cestou se nesmí uskutečnit na náklady obchodních partnerů nebo třetích stran. Takové cestovní výdaje musí být bez výjimky vyúčtovány v souladu s platnými předpisy o cestovních výdajích.

3.2 Pracovní oběd (večeře) a pozvánky

Pracovní schůzky v restauracích, které svoji příležitostí, frekvencí a rozsahem slouží k legitimním obchodním účelům, je přípustné, pokud je pozvání učiněno dobrovolně a v přiměřeném rámci běžné spolupráce. Je však třeba se vyvarovat jakéhokoli dojmu nevhodného ovlivňování obchodních rozhodnutí. Od všech zaměstnanců se v tomto ohledu očekává nezbytná citlivost.

Pozvání obchodních partnerů nebo poskytovatelů služeb na jiné akce (např. sportovní a kulturní akce, vnitropodnikové výstavy, informační akce o produktech, semináře, školení atd.) jsou přípustná pouze tehdy, jsou-li vhodná z hlediska své povahy a rozsahu a z objektivního hlediska obvyklá pro daný podnik. V každém jednotlivém případě však vyžadují souhlas přímého nadřízeného, a to předem. Společnost CEWE v zásadě hradí vzniklé cestovní výdaje a náklady na ubytování.

Členové představenstva mohou přijímat a vydávat pozvánky na akce, včetně odpovídajícího pohoštění, pokud pořádání takových akcí souvisí s podnikáním a slouží zájmům skupiny CEWE.

4. Výhody pro obchodní partnery

Obchodním partnerům nesmí být poskytnuty žádné finanční ani jiné výhody, které by mohly ovlivnit obchodní úsudek příjemce nebo vést ke střetu zájmů.

4.1 Dary nebo jiné výhody třetím stranám

Jiné (zejména finanční) výhody obchodním partnerům nesmí být nabízeny, slibovány ani poskytovány. Dary mohou být poskytovány v obvyklém kontextu obchodního vztahu a v přiměřeném věcném rozsahu. Nesmí být příjemcem vnímány jako výhoda, která by mohla ovlivnit jeho obchodní rozhodnutí ve smyslu zvýhodnění dárce. Hodnota darů nesmí přesáhnout 50,00 EUR na osobu za kalendářní rok. Odchylky od tohoto pravidla musí být předem schváleny vedením a oznámeny pracovníkovi pro dodržování předpisů.

4.2 Pohostinství

Pracovní pohoštění, které je z hlediska příležitosti, druhu, četnosti a rozsahu obvyklou obchodní zábavou, tj. které slouží legitimním obchodním účelům, je povoleno. Podrobnosti o tom jsou uvedeny v předpisech o výdajích.

4.3 Chování k úřadům a veřejným činitelům

Držitelé politických funkcí a zástupci úřadů nebo veřejných institucí (veřejní činitelé) jsou povinni jednat ve veřejném zájmu. Proto jsou povoleny pouze vhodné a příležitostné dary, které jsou v souladu s uznávanými pravidly společenské zdvořilosti a nemají vliv na respekt k úřadu nebo politickému úkolu (např. kytice květin nebo láhev vína k narozeninám, služebnímu výročí, u příležitosti odchodu z funkce).

5. Dary/sponzorství

Skupina CEWE se podílí na společenském a sociálním životě formou darů na charitativní, sociální, kulturní, sportovní a vědecké účely v rozsahu obvyklém v podnikání. Neposkytuje přímé ani nepřímé dary politickým stranám ani nadacím spojeným se stranami.

6. Boj proti hospodářské kriminalitě a korupci

CEWE se staví proti všem formám korupce a souvisejícím trestným činům. Korupci striktně odmítáme a naše společnost ji netoleruje.

Korupce je hovorově chápána jako zneužití svěřené moci pro osobní prospěch. V trestním právu se jedná o trestné činy podplácení, korupce, přijímání a poskytování výhod (§ 331 – 335 tr. zák.). Podplácení a korupce v obchodních transakcích jsou rovněž trestnými činy, za které lze uložit pokutu nebo trest odnětí svobody až na tři roky, v závažných případech až na pět let (§ 299, 300 trestního zákoníku).

CEWE preventivně bojuje proti korupci vhodnými organizačními opatřeními a personálními předpisy. Společnost navíc dělá vše pro to, aby korupci a související trestné činy odhalila a stíhala bez ohledu na osobu.

Zaměstnanci, kteří jsou vystaveni pokusu o úplatek, to musí okamžitě nahlásit svému nadřízenému a/nebo pracovníkovi pro dodržování předpisů.

Zaměstnanci, kteří mají podezření na korupci nebo jiné trestné činy nebo závažné nesrovnalosti, by měli tato podezření oznámit. Kromě přímých nadřízených jsou pro to kontaktními osobami pověřený pracovník compliance a protikorupční ombudsman jmenovaný společností. Dostává informace o případných korupčních záležitostech, se kterými vzhledem ke své zákonné povinnosti mlčenlivosti nakládá jako s přísně důvěrnými. Záležitost předá compliance officerovi pouze v případě, že s tím oznamovatel výslovně souhlasí. Identita oznamovatele nebude odhalena, pokud si to oznamovatel nepřeje.

7. Vystupování na veřejnosti

Účast ve veřejné nebo charitativní organizaci, ve sdruženích nebo ve veřejných funkcích na místní nebo nadregionální úrovni, jakož i výkon čestných funkcí jsou společností obecně vítány za předpokladu, že účast nebo čestná funkce neohrožuje plnění smluvních závazků a je slučitelná s funkcí ve společnosti. Převzetí takových závazků musí být dohodnuto s přímým nadřízeným nebo personálním oddělením.

Relevantní prohlášení manažerů pro veřejnost v rozhovorech, přednáškách nebo publikacích musí být z hlediska načasování, rozsahu a obsahu v souladu se zájmy a cíli společnosti. Musí být proto vždy odsouhlasena s vedením a v případě kontaktů s médii také s osobou odpovědnou za firemní komunikaci.

8. Ochrana majetku a dat společnosti, povinnosti mlčenlivosti

Každý zaměstnanec společnosti CEWE je povinen odpovědně zacházet s majetkem společnosti a chránit jej před ztrátou, poškozením nebo zneužitím. Kromě věcí poskytnutých k užívání, jako jsou počítače, stroje apod. sem patří také nehmotný majetek, jako jsou příslušná data, obchodní tajemství, patenty a značky. Firemní vybavení nebo předměty nesmí být používány k soukromým účelům nebo vynášeny z prostor firmy bez výslovného souhlasu přímého nadřízeného. Podrobnosti o noteboocích, telefonech atd. se řídí samostatnými pracovními pokyny pro používání IT.

Zaměstnanci musí zachovávat naprostou mlčenlivost o všech firemních a obchodních tajemstvích, a to jak po dobu trvání pracovního poměru, tak i po jeho skončení.

9. Pravidla pro zasvěcené osoby

Osoby, které mají důvěrné informace týkající se skupiny CEWE, nesmí obchodovat s kótovanými cennými papíry společnosti. Důvěrné informace jsou veškeré informace, které nejsou veřejně známé a mohou ovlivnit rozhodnutí investora o koupi, prodeji nebo držení cenného papíru (§ 13, 14 zákona o obchodování s cennými papíry (WpHG)).

Skupina CEWE vede seznam zasvěcených osob, v němž jsou uvedeny všechny osoby s potenciálními informacemi o zasvěcených osobách.

Důvěrné informace nesmí být bez povolení předávány osobám mimo skupinu CEWE (např. novinářům, finančním analytikům, zákazníkům, konzultantům, rodinným příslušníkům nebo přátelům). Vždy musí být zajištěno, aby byly interní informace uchovávány pod zámkem nebo zabezpečeny tak, aby k nim neměly přístup neoprávněné osoby.

10. Jednání v souladu s etickým kodexem

10.1 Dodržování etického kodexu a důsledky jeho porušení

Každý jednotlivý zaměstnanec je odpovědný za dodržování ustanovení tohoto etického kodexu při své každodenní práci.

Vedoucí pracovníci mají zvláštní povinnost jít při dodržování zásad dobrým příkladem a být svým vlastním chováním vzorem čestného a loajálního jednání. Zejména musí zajistit, aby byl tento kodex uplatňován a uváděn do života v každodenní práci.

Každý, kdo poruší tento kodex, musí počítat s pracovněprávními sankcemi, včetně propuštění/odvolání, a to bez ohledu na to, o jakou osobu se jedná. Pokud bude společnost poškozena porušením, bude v rámci zákonných možností uplatňovat nároky na náhradu škody/rekurs vůči odpovědné osobě nebo osobám. V případě podezření na trestný čin bude vždy podáno trestní oznámení.

10.2 Kontakt pro dotazy týkající se kodexu chování

Pokud máte jakékoli dotazy týkající se kodexu nebo si nejste jisti správným chováním, obraťte se na svého přímého nadřízeného nebo na nejbližšího vyššího nadřízeného. Pokud to není možné nebo žádoucí, jsou vám k dispozici zaměstnanci personálního oddělení, pracovník odpovědný za dodržování předpisů a členové podnikové rady, kteří vám na dotazy odpoví. Kromě toho se každý zaměstnanec může bez jakýchkoli nákladů obrátit na našeho ombudsmana.

Závěrečná ustanovení

Pokud pracovní smlouva nebo zvláštní pokyny pro určité osoby obsahují další ustanovení, zůstávají v platnosti. Ustanovení příslušných pracovních smluv zůstávají v platnosti. Musí být dodržovány příslušné podnikové předpisy.

Tento etický kodex se bude dále rozvíjet a v případě potřeby zdokonalovat na základě zkušeností. Proto má být průběžně přezkoumáván a ve vhodnou dobu revidován.

Zde můžete důvěrně nahlásit jakékoli nesrovnalosti v obchodních transakcích

Společnost CEWE se zavázala dodržovat kodex správy a řízení a z něj vyplývající zásady dodržování předpisů. Již téměř půl století je úspěch naší společnosti založen na tom, že nabízíme inovativní produkty a služby za konkurenceschopných podmínek a jednáme férově se zákazníky a obchodními partnery. Nezákonné praktiky nejsou slučitelné s našimi základními hodnotami a obchodními zásadami.

Proto jsme v rámci našeho systému dodržování předpisů vypracovali etický kodex, který má zabránit trestné činnosti. Dodržování těchto pravidel má společnost chránit před nesprávným jednáním, které by následně mohlo vést k poškození a ztrátě dobrého jména.

V této souvislosti jsme jmenovali externího ombudsmana, na kterého se mohou zaměstnanci i obchodní partneři a třetí strany obrátit, pokud chtějí důvěrně oznámit podezření na korupci, podvod, porušení důvěry nebo jiné závažné nesrovnalosti.

Právník Dr. Rainer Buchert

Advokátní kancelář Dr. Buchert & Partner Bleidenstrasse 1 60311 Frankfurt nad Mohanem

Telefon: 069-710 33 33 0 Fax: 069-710 34 44 4 E-mail: dr-buchert@dr-buchert.de Internetové stránky: www.ombudsperson-frankfurt.de/

Dr. Buchert přijme vaši záležitost s důvěrou. Podléhá povinnosti mlčenlivosti advokáta a bude přísně zachovávat vaši anonymitu. S jeho službami nejsou spojeny žádné náklady.