CEWE Fotolab
Nikon d500 vs d750

Nikon D500 vs D750

V dnešním srovnání se zaměříme na dva modely od Nikonu – D500 a D750. O své poznatky se s vámi podělí náš dlouholetý zákazník a skvělý wildlife fotograf Jaromír Kadeřábek, který měl oba fotoaparáty na testování.

 Úvod

Proč zrovna tyto dva modely? Na první pohled se může zdát, že se jedná o dva naprosto rozdílné foťáky – liší se totiž v zásadním parametru – a to ve velikosti snímače (celý článek o velikostech snímače). D750 disponuje velkým Full Frame snímačem, zatímco D500 je osazen menším DX snímačem. Konkrétněji, D500 je nejvyšším modelem řady DX a D750 je „střední třídou“ Full Frame.

Jedna z věcí, která tyto dva fotoaparáty spojuje, je cena. Oba se pohybují kolem 50 000 Kč. Pokud tedy přemýšlíte o koupi nového Nikon fotoaparátu v této cenové relaci, nejspíše budou na vašem listu k uvážení oba.

I přes obrovský rozdíl v podobě snímače jsou si podobné i výkonem – oba obsazují nejvyšší příčky v testech s rozdílem maximálně pár procent. Oba navíc mají obdobné rozlišení a podobné si jsou i velikostí.

Mnozí si však možná kladou otázku „Jeden z nich přece musí být lepší, který to je?“. Na to ale jednoduchá odpověď neexistuje – každý z nich je jedním z nejlepších, každý ale v podstatně jiné kategorii.

Pojďme se na tedy na tyto rozdíly kouknout detailně.

Srovnání specifikace

D500 D750
Snímač 21 Mpx CMOS APS-C snímač 24 Mpx CMOS Full Frame
AF modul Multi-CAM 20k (153 zaostř. bodů; 99 křížových) CAM 3500 II (51 zaostř. bodů; 15 křížových)
Rozsah citlivosti ISO 100 - 51 200 100 - 12 800
Obrazový procesor EXPEED 5 EXPEED 4
Závěrka 1/8000-30s 1/4000-30s
Sériové snímání 10sn/s 6,5sn/s
Video 4k 30sn./s; Full HD (1920 x 1080) 60sn/s Full HD (1920 x 1080) 60sn/s
Vestavěná Wi-Fi
LCD 3,2″; dotykový; výklopný; 1 229 000Mpx 3,2″ 1 229 000; Výklopný

Velikost snímače a optický výkon

Největším a asi nejvíce diskutovaným rozdílem je velikost snímače a vlastnosti s tím spojené – především šum. Co se týče rozlišení, D750 nabízí 24 Mpx, zatímco D500 jen 21 Mpx. Ačkoliv je každý megapixel k dobru, z praktického hlediska jde vcelku o nepodstatný rozdíl, který při běžné praxi snad ani nepostřehnete. Při přechodu na jeden z těchto fotoaparátů, např. z 16 Mpx či naopak 36 Mpx je však rozdíl patrný hned na první pohled.

Nikon D750 vs D500
D750 AF-S 400f/2.8 G ED VR..1/400,F2.8, ISO 2000 Foto: Jaromír Kadeřábek
Nikon D750 vs D500
D500 AF-S 300f/4 E PF VR…1/800, F4, ISO 1600

Co se týče šumu (uchování detailů a barev i při vyšších hodnotách ISO) – většina lidí v tomto ohledu pravděpodobně očekává jednoznačně lepší výkon od FX snímače.

D500 však toto obecné pravidlo téměř popírá s nativní hodnotou ISO100 – 51200 oproti 100 – 12800 u D750. Praxe po téměř 9 měsících aktivního focení s D500 mi ukázala, že osobně dávám přednost obrazovému výkonu z tohoto moderního crop fotoaparátu, před starší generací full framových fotoaparátů a to i včetně profi přístrojů s jednociferným označením. Kdo však očekával lepší výkon v podobě menšího šumu u posledních technologicky vypiplaných FX fotoaparátů s podobným rozlišením (D750, D5…), byl poněkud bláhový – výkon u D750 je v disciplíně šumu téměř o jedno EV lepší. Dlužno podotknout, že v tomto ohledu a vzhledem k rozlišení se Nikon D750 řadí mezi úplnou špičku na trhu. Digitální šum u D750 je navíc krásně jemný, zatímco u D500 je poněkud hrubší. Na druhou stranu, u D500 při použití vyšších hodnot ISO nedochází k desaturaci barev a břednutí kresby, proto si výrobce může dovolit nabídnout takové hodnoty volby citlivosti ISO.

Přečtěte si také naši uživatelskou recenzi Nikonu D750.

 Srovnání fotografií z obou fotoaparátů pořízených na ISO6400 (pro přístup k plné fotografii otevřete v novém okně/panelu). Na obou fotoaparátech bylo nastaveno automatické vyvážení bílé.

d500 iso6400
D500, 1/500,F 2.8, ISO6400
d750 iso6400
D750, 1/640,F2.8, ISO6400

Další veličinou souvisící s velikostí snímače je dynamický rozsah. V této oblasti si vedou oba fotoaparáty skvěle s tím, že D750 podává přece jen o něco lepší výsledky. Rozdíl je však mnohem méně dramatický, než mnozí možná čekali. Osobně mám pocit, že D750 zvládá lépe vytahování ze stínu a D500 se naopak lépe vypořádá s případnou přeexpozicí.

D750 má před snímačem low pass filtr (filtr odstraňující nežádoucí jevy jako jsou ultrafialové paprsky, infračervené paprsky a moaré – ale za cenu nepatrné ztráty ostrosti). D500 tento filtr nemá. Nebudu spekulovat jakou mírou se to podílí na výsledku, ale D500 poskytuje s brilantní optikou neuvěřitelně ostré fotky. V tomto ohledu jde o jedny z nejlepších výsledků bez ohledu na technologii co jsem viděl, ale jen za předpokladu použití té nejlepší optiky. D750 je v tomto ohledu milosrdnější, ale nelze z ní dostat takovou ostrost na pixel.

Nikon D750 vs D500
D750 AF-S 300f/4 E PF VR+TC1.4III…1/640, F5.6, ISO 1600
Nikon D750 vs D500
D500 AF-S 400f/2.8 G ED VR..1/640, F2.8, ISO 2000

Verdikt:

Oba fotoaparáty nabízí vynikající kvalitu obrazuneuvěřitelným dynamickým rozsahem. D750 má menší a pohlednější charakter šumu. D500 zase větší ostrost s detailem. Za obrazový výkon oba shodně 9 bodů a patří k tomu nejlepšímu, co lze v dané cenové kategorii koupit.

D750 D500
9/10 9/10

Výběr objektivů a hloubka ostrosti

Při výběru vhodného fotoaparátu je třeba zohlednit i hlavní fotografický žánr, který budeme fotit. Výběr objektivů pro oba fotoaparáty je totiž vzhledem k různým formátům snímače úplně jiný. Pro někoho je zásadní faktor např. hloubka ostrosti, pro někoho zas ohnisková vzdálenost. A právě v tom se D750 a D500 dost zásadně liší.

Nikon D750 vs D500
D750 AF-S 300f/4 E PF VR+TC1.4III…1/320,F5.6,ISO 2500
Nikon D750 vs D500
D500 AF-S 300f/4 E PF VR…1/640,F4,ISO 1000

Zatímco pro Nikon D750 existuje široké portfolio špičkových FX objektivů, s nabídkou objektivů pro DX, které by poskytly detaily dostačující pro 21 Mpx snímač Nikonu D500, je to horší. Samozřejmě, D500 lze bez problému používat s FX objektivy a docílit tak špičkové obrazové kvality – toto řešení však nemusí být vždy úplně praktické. Např. po nasazení špičkového univerzálního zoomu AF-S 24-70f/2.8 E VR dostaneme u D500 s 1,5x cropem ohniskovou vzdálenost 36-105mm, což je pro většinu lidí daleko méně univerzální rozsah. Na DX těle navíc ztrácíme kousek hloubky ostrosti – např. u objektivu se světelností f/2.8 dosáhneme hloubky ostrosti ekvivalentní f/4.2.

Tohoto nedostatku v portfoliu objektivů Nikon DX si všimla např. Sigma a vydala velice vydařené světelné zoomy pro APS-C fotoaparáty18-35mm f/1.8 ART50-100 f/1.8 ART, které podávají perfektní optické výsledky už na cloně f/1.8, mohou se chlubit kvalitní kovovou konstrukcí a především clonou f/1.8. S použitím těchto objektivů tedy lze dosáhnout hloubky ostrosti obdobné f/2.8 na Full Frame. Snad jediným záporem těchto objektivů je absence utěsnění proti prachu a vodě a stabilizace obrazu.

Věřím tedy, že tyto Sigma objektivy uspokojí potřeby fotografů, kterým záleží právě na kratším konci zoomů (30mm a níže). Pro fotografy, pro které je klíčovou vlastností hloubka ostrosti je však Full Frame stále jasná volba.

Naopak pro fotografy sportu a přírody znamená crop factor (ořez menšího snímače) tělo Nikonu D500 jednoznačnou výhodu.  Například kdo fotil pevnou AF-S 300f/2.8, najednou si vystačí s lehčí a flexibilnější AF-S 70-200f/2.8 a to bez ztráty světelnosti. Stejných ohniskových vzdáleností sice lze u Full Frame dosáhnout použitím telekonvertorů, což sebou ale nese několik nevýhod jako manipulace, ztráta světelnosti, hůře fungující AF nebo degradaci optické kvality.

Nikon D500 2017Přečtěte si také naši uživatelskou recenzi Nikonu D500.

Já osobně, jakožto fotograf volně žijících zvířat, si kvalitní crop fotoaprátu Nikonu D500 nemohu vynachválit. Obrovskou výhodou je menší nutnost vozit těžkou optiku. S tím prakticky souvisí největší výhoda, kterou je dosah po přepočtu při zachování světelnosti a perfektní aufotocus.

Zde je třeba si uvědomit, že stejné ohniskové vzdálenosti při nativním rozlišení jako u cropu (APS-C) lze v případě Full Frame dosáhnout pouze za použití objektivů s delší ohniskovou vzdáleností, či přidáním telekonvertoru. Toto řešení nese několik nevýhod – manipulace, ztrátu světelnosti s hůře fungujícím automatickým ostřením a v neposlední řadě i degradaci optické kvality. Pokud pomineme tyto nevýhody, tak při dosažení stejných časů závěrky, musíme zvýšit i citlivost ISO a tím definitivně padá i poslední výhoda většího snímače. Nastavení crop režimu rovnou při focení přináší výraznou ztrátu rozlišení rovnající se dodatečnému ořezu v PC.

Verdikt:

Kvůli větší škále výběru originální Nikon profi optiky dávám o jeden bod vice D750. Ten kdo preferuje delší ohniska a potřebuje dosah je jasnou volbou D500.

D750 D500
8/10 7/10

Rychlost a autofokus

Pokud jde o rychlost, jednoznačným vítězem je o koňskou délku Nikon D500. V tomto ohledu je až na nějaké detaily prakticky zmenšenou D5. D500 si dokáže mnohem lépe poradit s nároky na akční fotografii. S maximální snímkovou frekvencí 10 sn./sbufferem na 200 fotografií v RAW (D750 – 6 sn./s, buffer na 33 RAW) nemá ve své cenové relaci v současnosti obdoby. Vděčí za to podpoře rychlých XQD paměťových karet, které jsou schopny zápisu rychlostí až 8 Gbit/s. Druhý slot D500 podporuje rychlý standard SD karet UHS-II (D750 má SD sloty UHS-I). Příjemná je u D500 také podpora USB 3.0, na rozdíl od USB 2.0 u D750. Maximální rychlostí závěrky se D500 s 1/8000s rovněž řadí mezi profi fotoaparáty (D750 dokáže pouze 1/4000).

Samozřejmě, mnozí tyto rozdíly téměř nepocítí. Všechny tyto vlastnosti však z D500 dělají ideální profi nástroj pro focení rychlé akce a zaručují nejrychlejší manipulaci s daty. Zda to využijete je na vašem uvážení.

Nikon D750 vs D500
D750 AF-S 300f/4 E PF VR+TC1.4III…1/320,F 5.6, ISO 4000
Nikon D750 vs D500
D500 AF-S 400f/2.8 G ED VR…1/800,F4, ISO 1000

Podobné to je i s automatickým zaostřováním. Přestože vylepšený 51bodový AF systém Nikonu D750 je velmi schopný a přesný, málo platné, AF systém D500 je jiná liga. Je vybaven 153 AF body, z nichž je 99 křížového typu a 55 bodů je uživatelsky nastavitelných. Středový bod je citlivý až -4 EV oproti -3EV u D750. Hodnota – 3EV je špičková a u D500 představuje hodnotu pro zbytek bodů. Centrální -4EV je špička a D500 i bez pomocného světla dokáže spolehlivě ostřit i za šera či neosvětlených interiérech. U D500 navíc ostřící body pokrývají celých 80 % hledáčku, což je velmi příjemné.

Verdikt:

Vývoj je znát a výrobce do D500 dal to nejlepší, co má v současné době k dispozici – kromě firemní (a trojnásobně dražší) D5 není nic lepšího. V rychlosti a AF je tedy jasným vítězem D500.

D750 D500
7/10 10/10

Ergonomie a výbava

Ergonomie a manipulace s vlastním přístrojem je velmi subjektivní záležitost. Obecně lze říci, že ergonomie obou foťáků je v dané cenové relaci perfektní a bude dost záležet na osobních preferencích. Mně osobně v ruce sedí o něco lépe větší a těžší D500, která navíc nabízí větší přizpůsobení ovládání. Skvělý je na obou foťácích vyklápěcí displej, který ale D500 implementací dotyku posouvá o level výše. Výborným vylepšením je u D500 také joystick pro rychlou změnu ostřícího bodu nebo větší počet programovatelných tlačítek. D500 dostala jako první ve své třídě podsvícená tlačítka, což představuje ohromné zpříjemnění focení za šera nebo za tmy. D500 neobsahuje vestavěný blesk, zatímco D750 ano. Ať už je tomu tak z důvodu lepšího utěsněná proti prachu a stékající vodě, nebo jasného vymezení profi třídy, já osobně jsem ho u D750 několikrát ocenil – např. jen pro pořízení dokumentačního snímku nebo v případě nenadálého selhání externího blesku.

Nikon D750 vs D500
D750 AF-S 300f/4 E PF VR…1/1000,F4,ISO 2000
Nikon D750 vs D500
D500 AF-S 400f/2.8 G ED VR…1/1000,F4 ISO 400

Vychytávky jako např. hodnocení snímků pomocí hvězdiček přímo ve fotoaparátu jsem si oblíbil a pomáhá mi to v efektivnější hrubé editaci. Mnoho lidí jistě u D500 ocení také novou funkci SnapBridge pro automatické bezdrátové spojení s chytrým zařízením.

D750 je vybaven motivovými programy včetně úžasných bankovních U1/U2. Co se týká baterie, oba používají stejnou EL-EN 15. U D750 jsem však vždy dosáhl více snímků na jedno nabití – a to i přes zapnutý mód „letadlo“ u D500.

Co se týče videa, D500 má opět navrch – pořizuje 4k video, zatímco D750 „jenom“ Full HD. Pro ty, kteří se spokojí s Full HD videem, nebude mezi fotoaparáty v tomto ohledu žádný zásadní rozdíl – výsledky jsou v obou případech velmi dobré.

Verdikt:

Ačkoliv oba přístroje disponují vynikající ergonomií a funkcemi, vývoj je znát a D500 je v tomto ohledu vyspělejší.

D750 D500
8/10 9/10

Závěr a konečný verdikt

Na základě celkového součtu bodů v jednotlivých kategoriích se vítězem stává Nikon D500. Pro fotografa se zájmem o rychle pohybující se objekty a pro ty, pro které 1,5x crop faktor a prodloužení ohniska znamená výhodu, je Nikon D500 vynikající nástroj pro tento druh fotografování. Také výbava a celková dotaženost ovládání včetně vynikajícího automatického ostření svědčí ve prospěch D500.
Pokud však vaše práce nezávisí na focení akčních scén, nepoužíváte převážně dlouhá ohniska a oželíte 4k video, z D750 budete nadšeni a nejspíše pro vás bude všestrannějším přístrojem. Přístroj vás odmění v každé světelné situaci nízkou hladinou šumu s jemnou strukturou digitálního zrna a možností dosažení nižší hloubky ostrosti. Na dlouhém konci sice přijdete o dosah, který ve špičkové kvalitě nabízí D500. Naopak na krátkém konci budete mít dostatečný výběr ze široké nabídky včetně profi objektivů bez přepočtu.

Obecně lze říci, že oba fotoaparáty jsou velice povedené a zároveň hodně jiné. Při výběru je tedy důležité si uvědomit, jaké funkce jsou pro nás nejpodstatnější. Vyloženě chybu však neuděláte koupí ani jednoho z nich.

D750 D500
Velikost snímače a optický výkon 9/10 9/10
Volba objektivů a hlouka ostrosti 8/10 7/10
Rychlost a autofokus 7/10 10/10
Ergonomie a výbava 8/10 9/10
Verdikt 32/40 35/40

Jaromír KadeřábekČlánek pro vás připravil ve spolupráci s redakcí FOTOLAB blogu:

Jaromír Kadeřábekwildlife fotograf

 

 

Jaromír Kadeřábek

komentářů

Napsat komentář: Aleš Zrušít odpověď

  • Dobrý den,
    děkuji za velmi zajímavou praktickou recenzi, kterých je dnes pomálu. Fotagrafie zvířat, aď už savců či ptáků, jsou vždy prubířským kamenem schopností fotoaparátu. Kvalita fotografii mě opravdu překvapila u obou přístrojů. Sám také fotím velice rád zvířata, tak si myslím, že přiložené foto dovedu ocenit. Vlastním nedlouho Nikon 750D a objektiv Nikon AF-S VR 70-300mm f/4,5-5,6 G IF ED.Těšil jsem se na podobně krásné fotografie, ale jaké bylo mé zklamání. Vše je měkké, rozpatlané, chybí jemná kresba. Dobrá je jen obrysová ostrost. A to jak v NEF tak v JPG. Fotím do NEF 12 bit a JPG nejvyšší kvality, redukci šumu mám na Low. Stabilizaci na NORM. Používám centrální bod AF anebo rošířené pole. Časy závěrky mám vždy co nejkratší, takže při 300 mm alespoň 1/300 s. Nepomáhá. Iso tak do 1600 max. Pomohlo mi ale jen trochu seřízení autofokusu na -6. Dříve jsem fotil s Canonem 70D a L-kovými objektivy. Fotky z Canonu jsou daleko lepší a prokreslenější. Tady ale vidím vynikající výstupy. Nevím kde dělám tedy chybu anebo je chyba v technice ? Nedokážete něco poradit ?? Objektiv Nikon AF-S VR 70-300mm f/4,5-5,6 G IF ED je v recenzích hodnocen velmi dobře, tak nevím.

    • Pokud používáte přímý výstup v jpg, je nutné to doladit v Picture control, zejména doostření.

    • pre Vasek N.:
      mam rovnaku skusenost, resp problem, aj moj kamarat. ten dokonca 70-300 predal a ja sa chystam tiez. tento objektiv je pre d750 absolutne nepouzitelny, je zastaraly a recenzie nie su postavene na kombinacii jedneho z najlepsich tiel a tohto v podstate amaterskeho spotrebitelskeho objektivu. to ako keby ste na lamborghini dali pneumatiky barum. 70-300.4,5-5,6 je dobra na dx. moja rada je, ze ho skratka predajte a kupte nieco ine. ja zvazujem kvoli cenovej dostupnosti tamron 100-400. ten tiez nie je dokonaly, ale ma daleko lepsie vysledky ako nikon 70-300.
      dalsia vec, co sa tyka fotaku. dajte si 14bit, kaslite na jpg (pripadne ten len ako doplnok k rawu na druhu kartu pre pripad nudze)

  • dobrý deň, rád by som sa informoval o problémoch s výdržou baterky (a to aj novších „a“ verzií) v tele d500 ..sú už vyriešené? natrafili ste na ne počas testu? nehovorím že je to problém každého tela ale po prečítaní skúseností užívateľov z celého sveta a prístupu servisu k „riešeniu“ tohto problému mám celkom obavy

    vopred ďakujem za odpoveď

  • Existuje jeden vynikající objektiv pro Dx stroje, který by bylo dobré použít ke srovnání DX-FF. Sigma vyráběla před cca 4-5 lety objektiv Sigma 50-150mm F2.8 EX DC APO HSM. Ten odpovídal FF ohniskové vzdálenosti 75-225, což je analog FF 70-200. V testech DXO mark byl vyhodnocenn jako nejostřejší pro DX stroje, hlavně pak s absencí Low pass filtru na senzorech. Stihl jsem ho včas koupit. Fantastická ostrost. Rád bych porovnal kombinaci D 7200 či D 500 se sigmou a D 750 s nikonem 70-200. Paramtra sigmy jsou na Photozone. Možná, že by pak DX stroje dopadly lépe.

  • Díky, tohle rozhodlo…. wildlife.
    Momentálně D3+200-500/5.6 Snad D500 bude velký krok dopředu. Ev. pořídit Sigmu 150-600 Sport?

  • Dobrý deň
    Rozhodujem sa medzi D 750 a D 500 fotím hlavne lesnú zver a prírodu, mám objektívy Nikor 200 -500 a 70-300, ktorý typ by ste mi doporučili.

    Ďakujem Milan

    • Dobrý den Milane,
      pro vaše využití bybch viděl jako ideální volbu D500. Pro focení zvěře by vám poskytla podstatně vyšší rychlost, delší dosah vašich objektivů (1,5x crop) a moderní technologie jako např. SnapBridge nebo 4k video. D750 bych ve vašem případě volil pouze pokud pro vás není důležitý delší dosah než 500mm, rychlost pro vás není až tak důležitá a zmiňované technologie byste spíše nevyužil. V takovém případě byste mohl naopak benefitovat z Full Frame snímače Nikonu D750.
      Pokud máte ještě nějaké dotazy, rádi Vám poradíme 🙂
      Hezký den, Adam

    • No pokud fotíte lesní zvěř, pak bude cvakání závěrky na škodu, sám jsem kvůli tomu D500 prodal. Podíval bych se po málo jeté bezzrcadlovce.

    • Sice o dost později a jistě jste již svůj dotaz vyřešil, ale dovolím si poznmku. Není nic jako větší dosah u cropu… Je to prostě je jen, jak název napovídá, ořízlá část senzoru. Nic víc, nicméně, přesto, že se to jako „zoom“ jevit může. Výhoda je AF system, který pokrývá většiu hledáčku. Pokud se jedná o zvuk závěrky, je nejlepší volba buď mirrorless, ale zase pozor na banding při určitém osvětlení (u WL asi není problém) nebo od Nikonu D810, která ho má neskutečně tichý a jemný na DSLR. Spousta profesionálů ho stále používá třeba i na BIF (ptáky v letu). Dokážu si ale představit že AF u D500 je úplně někde jinde a tracking musí být ultimátní.

      Já ale původně zvolil D750 kvůli šumu při většim ISO 6400. Kdybych fotil jen pevnými f1.8, spíšef f1.4 ohnisky, asi bych preferoval tu D500, kdy se dá nastavit šum mnohem nižší.

  • Dobrý den, aktuálně vybírám nový set a jsem na vážkách mezi D750 + 24-120 f4 a D500 + 16-80 f2,8-4. Chci univerzální rodinný fotoaparát s perfektním výstupem a fotím zejména rodinné aktivity (oslavy a dovolené) plus nyní děti při sportu (atletika – spartan). Jen podotknu že jsem hobík se vším co k tomu patří… Jaké by bylo Vaše doporučení? Děkuji za vaše doporučení.

    • Dobrý den Oldo,
      oba mají trošku jiné přednosti. U D750 je to lepší obrazová kvalita díky FX snímači. Ta se ale projeví až při použití vyšších hodnot ISO (a nutno podnotknout, že D500 podává i na vyšší hodnoty ISO perfektní výsledky), při běžném venkovním použití bude rozdíl zanedbatelný. Předností D500 je rychlost. Říkáte, že budete fotit děti při sportu – v této situaci by vám lépe posloužila D500 s lepším ostřením a více snímky za sekundu. Ale opět jen pokud byste nefotil v příliš tmavých prostorech… 🙂 Dalším aspektem, který je třeba zvážit, je cena obejtkivů. Objektivy pro Full Frame jsou obecně dražší a pokud byste někdy pořizoval např. nějaký světelný objektiv na focení v interiéru (f/4 už může být u obou vámi zmíněných objektivů značně omezující), za ten určený na FF zaplatíte víc. Není to snadná volba, obzvlášť mezi těmito dvěma modely, které jsou oba skvělé. Doufám že jsem alespoň trochu pomohl a přeji hodně štěstí ve výběru 🙂
      Hezký večer, Adam

      • Dekuji za odpoved, jen mi trosku chybi to finalni doporuceni. Jestli to spravne chapu, objektivy do interieru budu muset koupit stejne a venku bude kvalita vystupu srovnatelna. Jak se prosim divate na “moralni” stari D750 oproti posledni technice v tele D500? Dekuji

      • Dobrý den Oldo,
        finální doporučení chybí, právě protože přesně nevím, k čemu budete fotoaparát používat víc. Pokud bude převládat sport a občas vyfotíte interiér, klonil bych se k D500. V opačném případě D750. V případě, že byste byl ochoten investovat do světelnějšího objektivu pro focení interiéru, asi bych se přikláněl D500, se kterou byste pak skvěle zvládnul jak interiér, tak sport. Nenechte se ale má
        Ke stáří D750 – na své stáří je to neuvěřitelně soudobý foťák a použitý 24 Mpx Full Frame snímač je dodnes ceněn pro svou kvalitu. Soudobá je i většina výbavy (Wi-Fi, výklopný display…). Co chybí oproti novějším foťákům Nikon je např. pokročilejší technologie SnapBridge pro bezdrátový přenos, 4K video nebo dotykový displej.
        Pěkný den, Adam

  • Dobry den,

    po precitani vasho porovnania mi vychadza, ze nikon d500 + objektiv Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8E FL ED VR je vhodnejsi na fotenie sportovych fotografii v hale, konkretne hadzana.
    Alebo sa mylim? Popripade vedeli by ste mi odporucit aj nieco ine? Dakujem velmi pekne.

    • Dobrý den Jano,
      ano, nebál bych se říct, že je to set pro tento účel jak dělaný. Snímač D500 si s šerem v hale poradí skvěle a nabídne také rychlé a spolehlivé ostření i v horších světelných podmínkách, jaké se v zastřešené hale dají očekávat. Lépe než Nikkor AF-S 70-200 f/2.8E FL ED VR v tomto případě téměř nejde volit – nabídne vám skvělou světelnost, rychlost ostření, stabilizaci obrazu a perfektní obraz. Lepší pro tento účel je už jen Nikon D850 nebo D5, které jsou cenou někde úplně jinde.
      Pokud byste měla nějaké další dotazy, neváhejte a napište nám na eshop@fotolab.cz. Rádi Vám s čímkoliv poradíme.
      Hezký den, Adam