CEWE Fotolab

Fotografování při natáčení filmových scén

Fotografové často hrají důležitou roli při dokumentaci průběhu filmového natáčení. Zprostředkovaný pohled do zákulisí je ideální příležitostí pro fotografy, kteří se věnují portrétům a reportáži. O své zkušenosti s tímto typem tvorby se podělil jeden z ambasadorů společnosti Sony Christophe Brachet.

„Má výbava Alpha umožňuje tiché fotografování a to je pro mou práci naprosto zásadní,” říká Christophe. „Je totiž velice důležité, abych nikoho na scéně nerušil a nevydával žádné zvuky, které by mohl zachytit mikrofon. Pro mě osobně je také podstatné, že tak mohu vytvářet naprosto přirozené momentky, a to je vlastně celý důvod, proč tam jsem.“

Jak si dokážete představit, práce na místě, kde se natáčí film, může být složitá. Kolem hlavní natáčené scény probíhá horečná aktivita, a proto Christophe často musí pracovat ve stísněných prostorách. Jednou z výhod jeho bezzrcadlových fotoaparátů Alpha oproti digitálním zrcadlovkám (DSLR) je jejich menší velikost a také výklopná obrazovka, s jejíž pomocí Christophe snadno najde vhodný úhel, když není prostoru nazbyt.

Většinu času fotí Christophe v režimu Raw a JPEG a obrázky JPEG obecně používá přímo v té podobě, v jaké je fotoaparát vytváří. „Všechny černobílé obrázky obvykle fotím naživo na fotoaparátu,“ vysvětluje, „a používám efekt černobílého snímku s vysokým kontrastem. Líbí se mi, že mohu vytvořit nádherný obrázek a použít ho přímo z fotoaparátu, aniž bych ho musel upravovat.“

Čtěte také na blogu: Kdy zvolit RAW a kdy JPEG

Přitom Christophe samozřejmě opět uplatní zadní displej a hledáček, aby měl jistotu, že expozice bude přesně taková, jak si představuje, ještě než stiskne spoušť.

Christophe při focení filmových scén používá celou řadu přístrojů Alpha, včetně řady α9. Většině lidí si při zmínce o této řadě vybaví rychlý fotoaparát pro focení akce a sportu. Christophe jeho rychlost využívá, aby měl jistotu, že se může soustředit na kompozici a to, co se před ním odehrává.

„Rychlost ostření je pro mě důležitá. Obvykle fotím s nízkou clonou, a proto potřebuji mít jistotu, že oči objektu budou dokonale zaostřené. Automatické zaostření na oči mi umožňuje fotit s malou hloubkou ostrosti, a přitom vím, že oči budou v každém snímku dokonale ostré.”

Výhodou je také široká nabídka objektivů a Christophe ve své brašně nosí rozmanitou výbavu s pevnou ohniskovou vzdáleností i se zoomem. Používá objektivy Sony FE 24 mm f/1,4 G Master, FE 35 mm f/1,8FE 55 mm f/1,8 ZA. Jeho absolutně nejoblíbenějším je ale objektiv FE 135 mm f/1,8 G Master. „Podle mého názoru,“ říká Christophe, „je to opticky nejlepší objektiv, který produkuje mimořádně ostré snímky, s rychlým a tichým automatickým ostřením.“

Čtěte také na blogu: Sony A7C – test nejmenší plnoformátové bezzrcadlovky

Christophe je ambasadorem Sony Europe Imaging a jeho další práce jsou k vidění na stránce www.sony.cz/alphauniverse.

Přidat komentář