CEWE Fotolab

Fotografování svateb očima Yvese Scheperse

Zachycení svatebního dne spočívá zejména v kombinaci reportážní a portrétní fotografie. Sony ambassador, fotograf Yves Schepers, popisuje hlavní kroky vedoucí k úspěchu při fotografování svateb.

Než začnete

Nejdůležitější rada svatebního fotografa Yvese Scheperse se týká toho, co je na jeho snímcích nejpodstatnější: „Při fotografování svateb je nejdůležitější zaznamenávat vztahy mezi lidmi.“ Právě tyto vztahy vytvářejí emoce, které se dobrý svatební fotograf snaží zachytit a zakomponovat do příběhu.

Tvorba snímku

Jakmile porozumíme základním vztahům mezi jednotlivci a vypozorujeme, jak se k sobě navzájem chovají, začíná práce na konstruování snímku. Velkou roli přitom hraje instinkt a předvídavost. „Okamžiky se jen tak nestanou, nějakou dobu se tvoří,“ říká Yves. „Když pořizujete reportáž ze svatebního dne, musíte vnímat prostředí, vcítit se do něj a záběr komponovat tak dlouho, dokud do sebe všechno nezapadne. Frekvence snímání a rychlost automatického ostření fotoaparátu Sony α9 mi umožňují rychle mačkat spoušť a mít jistotu, že snímek bude ostrý a vznikne několik záběrů, které zachytí ideální okamžik.“

Zdůraznění podstatného

V rušném svatebním prostředí může být obtížné se rozhodnout, co na snímku ponechat a co do něj nezahrnout. Yvesovým oblíbeným objektivem pro dokumentární snímky je Sony FE 35 mm f/1,4 Zeiss Distagon T*, který mu umožňuje přiblížit se k akci, kterou fotografuje. U diváků to při pohledu na hotové snímky vyvolává dojem, že stojí blízko fotografovaných lidí.

Při zdůraznění důležité součásti scény hraje významnou roli volba správné clony.

„Obvykle fotografuji na f/4,“ vysvětluje Yves. „To mi obvykle poskytne dostatečnou hloubku ostrosti, aby divák mohl rozpoznat jednotlivé lidi na scéně, aby postavy nebyly úplně rozmazané. Když ale budu chtít ukázat všechny jednotlivé vrstvy scény, použiji f/8. Získám tak větší hloubku ostrosti a umožním divákům prozkoumat na snímku všechno.“

A pokračuje: „Když chci, aby jediným objektem na snímku byli nevěsta se ženichem, použiji objektivy Sony 85 mm f/1,8 nebo Sony FE 55 mm f/1,8 ZA Sonnar T* a snímám na f/1,8 nebo f/2. Pozadí tak je zcela rozmazané a zaostřeno je pouze na nevěstu a ženicha. Lidem se líbí rozostřený bokeh, to, čemu v Belgii říkáme ‚flou artistique‘, takže se to snažím do svých portrétů zahrnout.“

Přidat komentář